Köp- och leveransvillkor
( Uppdaterad den 6 juli, 2018 ) 

Allmänt

Följande villkor gäller köp gjorda vid Vamoskos webbutik. Köpet görs mellan kunden och Bella Luna Oy (”Vamosko”), FO-nummer 50626766-2, Heikinpolvenkatu 1, 37150 Nokia, Finland. Vamosko tillämpar konsumentskyddslagen och dess riktlinjer. Genom att lägga en beställning på vamosko.se  godkänner du våra köp- och leveransvillkor.

 

Fri frakt på beställningar över 600kr. 
För beställningar under 600 kr är fraktkostnaden 39 kr.

Gratis byte 

Gratis retur

Leveranstid 1-4 vardagar

Alla angivna priserna innehåller moms 24 %. Vamosko förbehåller sig rätten att ändra priserna. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Fri frakt gäller för beställningar över 600 kr efter avdrag för eventuella rabatter. För beställningar under 600 kr är fraktkostnaden 39 kr. Om kunden har handlat för under 600 kr och betalat en fraktavgift på 39 kr återbetalas fraktavgiften endast om kunden gör en fullretur. Om kunden returnerar en del av ordern så att beloppet blir under 600 kr debiterar vi en fraktavgift på 39 kr.

Om din beställning är under behandling kan du göra ändringar i beställningen genom att kontakta vår kundservice via e-post: info@vamosko.se.  Vi har däremot inte möjlighet att göra ändringar i en skickad eller i en packad beställning. Dock har du alltid 14 dagars returrätt när du har mottagit varan.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, fel i artikelinformation, slutförsäljning och force majeure. Vamosko förbehåller sig rätten för ändringar i sortimentet, felaktiga lagersaldon och slutsålda produkter. Vi gör vårt bästa för att produktbilderna skulle överensstämma med verkligheten så bra som möjligt. Varornas färg kan i verkligheten avvika från färgen på bilderna av bland annat foto-/ljustekniska orsaker och skärminställningar.

Kunden ska ha fyllt 18 år. En person under 18 år ska visa upp vårdnadshavarens samtycke och kontaktinformation.

Vamosko förbehåller sig rätten att avboka beställningen vid fall av misstänkta bedrägerier. Alla misstänkta bedrägerier anmäls till polisen.
 

Leveransvillkor

Fri frakt på beställningar över 600kr. 

För beställningar under 600 kr är fraktkostnaden 39 kr.

Gratis byte

Gratis retur

Leveranstid 1-4 vardagar

När du har lagt en beställning på Vamosko webbshop får du en orderbekräftelse till den e-postadressen som du har angett vid beställningen. Vänligen kolla att all information på orderbekräftelsen är rätt. Om du märker en felaktig information på orderbekräftelsen kontakta omedelbart vår kundservice: info@vamosko.se

Försändelserna skickas via PostNord. Fri frakt gäller för beställningar över 600kr.  För beställningar under 600 kr är fraktkostnaden 39 kr. Om kunden har handlat för under 600 kr och betalat en fraktavgift på 39 kr återbetalas fraktavgiften endast om kunden gör en fullretur. Om kunden returnerar en del av ordern så att beloppet blir under 600 kr debiterar vi en fraktavgift på 39 kr. Leveranstid är 1-4 vardagar från att kunden har lagt beställningen.

Försändelserna skickas till PostNords uthämtningsställen. När ditt paket har levererats till uthämtningstället får du en sms-avisering. Därför är det viktigt att du anger rätt mobiltelefonnummer. Du behöver aviseringen (eller spårningsnumret) och legitimationen vid uthämtning av paketet.

När paketet har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post där anges paketets spårningsnummer. Du kan spåra din leverans på PostNords webbsidor: www.postnord.se

Kunden har ansvar för att kontakta Vamoskos kundservice om kunden inte får en avisering från PostNord.

Om du upptäcker att en skada har uppkommit under transporten motta inte beställningen utan då ska en anteckning om detta göras på fraktsedeln inför fraktföraren och förpackningen ska returneras till Vamosko. Om varan är skadad ska kunden omedelbart kontakta Vamosko kundtjänst och då behandlas paketet så fort det har kommit tillbaka.

Paketet förvaras 14 dagar i uthämtningstället. Har inte paketet hämtats ut inom 14 dagar kommer paketet att returneras till vårt lager. För försändelser som inte hämtats ut debiterar vi 150 kr enligt villkoren för det betalningssätt du har valt. Därför är det viktigt att du har angivit rätt mobiltelefonnummer och adress. Vamosko ansvarar inte för följderna av att en felaktig adress eller mobiltelefonnummer har uppgetts eller för eventuella extra kostnader som uppkommer på grund av den felaktiga informationen. Om du ångrar köpet behöver du i alla fall hämta ut paketet och returnera det till oss. Om paketet inte hämtats ut behandlas det automatiskt som en outhämtad försändelse och då debiteras 150 kr.

 

Betalningsvillkor

Faktura - Klarna 

I samarbete med Klarna erbjuder vi faktura som betalningssätt med 14 dagars betalningstid. Betalningstiden börjar när du får en leveransbekräftelse. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas med hjälp av ditt personnummer. Om du är kreditvärdig kan du betala med faktura. Klarna-faktura skickas till e-postadressen som du har angivit vid beställningen. Därför är det viktigt att e-postadressen är rätt. 

Klarna kontofaktura

I samarbete med Klarna erbjuder vi delbetalning genom att välja Klarna-kontofaktura. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas med hjälp av ditt personnummer. Om du är kreditvärdig kan du betala med kontofaktura. Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post och då betalas köp från den föregående månaden. Du har minst 30 dagar till den första delbetalningen. Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan. Den gällande årsräntan är 19,90 % (en effektiv ränta om 29,44 %, månadsränta 1,625 %). 

Länk till: Klarnas Allmänna villkor.
Länk till: Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.


 

Kortbetalning

Om du vill betala med Visa, Visa Electron, American express eller MasterCard fungerar Vamosko endast som marknadsförare av varorna och tjänsterna, samt levererar varorna till köparen. Verifone ansvarar för reklamationer som gäller kortbetalningar.

Vid betalning med Visa, Visa Electron, American express eller MasterCard är det Bella Luna Oy (Vamosko) som säljer varan och köpet görs mellan kunden och Bella Luna Oy. Säljaren har ansvaret för alla skyldigheter med anknytning till köpet. Bella Luna Oy är också mottagare av betalningen.


Verifone Sweden AB
Box 92031, SE-120 06 Stockholm
Telefon växel: 08-566 287 00
Telefon Kundsupport: 08-566 287 70
support@verifone.se

 

Returnering

Att returnera är alltid kostnadsfritt.

Du har 14 dagars returrätt från att beställningen har mottagits. Du kan returnera en del av beställningen eller hela beställningen. Fri frakt gäller för beställningar över 600 kr efter avdrag för eventuella rabatter. För beställningar under 600 kr är fraktkostnaden 39 kr.

Om kunden har handlat för under 600 kr och betalat en fraktavgift på 39 kr återbetalas fraktavgiften endast om kunden gör en fullretur. Om kunden returnerar en del av beställningen så att beloppet blir under 600 kr debiterar vi en fraktavgift på 39 kr.

Kom ihåg att en vara som returneras ska vara oanvänd, i säljbart skick och omsorgsfullt förpackad och skyddad i originalförpackningen. 

Villkor för att godkänna returen

*Varan ska vara oanvänd och i säljbart skick. Om en vara har fått skador som uppkommit under provningen eller om kunden har använt varan godkänns inte returen.

*Varan får inte vara skadad. Förpacka varan ordentligt för att undvika skador under transporten. En skokartong som returneras får inte tejpas. För skokartonger som tejpats debiterar vi 50 kr.

Om den returnerade varan inte uppfyller villkoren ovan skickar vi varan tillbaka till dig och debiterar en frakt- och behandlingsavgift på 150 kr.

 

Gör så här vid retur:

1. Fyll i returblanketten och förpacka den tillsammans med varan i den originella skolådan med en skyddspåse på. Varor som returnerats utan returblankett kan inte behandlas. 

2. Skapa returbegäran på Vamoskos webbsida genom att logga in på ditt kundkonto. Om du inte har skapat ett konto vid beställningen ska returen registreras här: https:// vamosko.se/sales/guest/form  - Efter det kan returen lämnas in på PostNords utlämningsställe. Man får ingen särskild e-post efter att ha skapat returbegäran. 

3. Skydda skolådan ordentligt med en plastpåse. 

4. Klistra “Return Drop Off”- klistermärket på paketet och returnera paketet till PostNords utlämningsställe. “Return Drop Off”- märket har skickats i skolådan tillsammans med returblanketten. 

5. OBS! Har du valt Klarna som betalningssätt är det viktigt att du pausar fakturan genom att logga in på www.klarna.se eller genom att kontakta Klarnas kundtjänst. 

6. Behandlingstid i returer är max. 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits. Om du har fått en felaktig vara i din order behöver du kontakta genast vår kundtjänst info@vamosko.se för vidare åtgärder. 

7. Om returblanketten och “Return Drop Off”- klistermärket har försvunnit, vänligen kontakta kundtjänsten för att få nya. En defekt produkt ersätts i första hand med en ny produkt. Om vi inte kan erbjuda en likvärdig produkt så kan beställningen avbrytas med full återbetalning inkluderande fraktavgiften.

 

Byte

Alltid gratis byte och 14 dagars bytesrätt.

Förpacka och returnera varorna enligt våra returinstruktioner. Returbegäran ska göras i webbshoppen också vid byte. Vid byte av en vara ska kunden lägga en ny beställning i webbshoppen som ska betalas normalt. Bytesbeställningen ska ha lämnats innan den returnerade varan anländer till oss. Du kan byta till en annan storlek eller till en helt annan vara. Vamosko kan inte garantera produktens tillgänglighet vid byte. Vid byte ska man fylla i returblanketten och skicka den i paketet tillsammans med varan. 

Har du redan betalt fraktavgiften vid första beställningen, debiterar vi inte den på nytt vid byte. Om slutbeloppet vid bytesbeställningen blir under 600 kr lägger kassan automatiskt till en fraktavgift men i detta fall kommer fraktavgiften att tas ut av kundtjänsten enligt villkoren för det betalningssätt du har valt.

 

Reklamationer

Skulle du upptäcka en defekt på produkten, kontakta vår kundservice så fort som möjligt: info@vamosko.se

1. Reklamationer ska göras skriftligt med bifogade bilder på felet som reklamationen gäller till adressen info@vamosko.se.

2. Våra produkter har en normal garanti enligt konsumentskyddslagen.

3. Garantin gäller inte skador som orsakats av felaktig användning.

4. Garantin gäller inte skador som orsakats av kundens vårdslöshet.

5. Garantin gäller inte reklamationer gällande slitage på slitageutsatta ytor och på textilier, uttänjning eller färgförändringar till följd av användning.

6. Garantin gäller inte heller produkter för vilka nämnts att det i deras egenskaper ingår att se slitna ut eller andra avvikande egenskaper som nämnts separat.

 

Återbetalning 

 Vid återbetalning hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du har valt vid beställningen.

Har du valt kortbetalning som betalningssätt kommer återbetalningen för returen att ske automatiskt till samma konto som användes vid köptillfället. Återbetalningen sker normalt inom 14 arbetsdagar från att vi har mottagit, behandlat och godkänt din retur. Beroende på kortutfärdaren kan det dock ta några bankdagar innan återbetalningen visas på det relevanta kontoutdraget.

Om du har valt att betala med faktura, uppdaterar vi fakturan när returen har mottagits, behandlats och godkänts. Som kund är du betalningsansvar för din beställning tills Vamosko har mottagit och godkänt din retur. OBS! Vi rekommenderar att du kontaktar Klarna och informerar dem om din retur, så att de kan pausa fakturan tills returen har behandlats. 

Behandlingstid i returer och återbetalning är max. 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits på vårt lager.

    • You are offline. You need to regain network connectivity to continue shopping.